aldenfalk

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Vem kan slå Saade?

Av Josefin Aldenfalk - 5 mars 2012 21:08

Bild på förra årets glada vinnaren Eric Saade. Foto: Jessica Gow/Scanpix

Allt du behöver veta om finalen

10 mars, Stockholm, Ericsson Globe

Den 10 mars ska vinnaren äntligen koras! Som vanligt hålls den stora finalen av Melodifestivalen i Globen, med plats för ca 13 000 åskådare. Tio akter tävlar - bara en kan vinna Sänds den 10 mars kl. 20:00 i SVT1 och SVT Play.

Artikeltexten fortsätter längre ner Hoppa till artikeltexten

Stockholm

Sändning: Programmet sänds live varje lördag med start den 4/2 till och med 10/3 2012 klockan 20.00–21.30 i SVT1 och textad sidan 199, med undantag för finalen, som sänds den 10/3 klockan 20.00–22.00 Sänds även i SVT World.

Invånare: Ca 1 400 000
Arenans kapacitet: Ca 13 000 personer
Kända ansikten från staden: Carola, Fredrik Reinfeldt, Mikael Persbrandt
Tidigare år som Melodifestivalen varit i staden sedan deltävlingarna infördes: 2002-2011

Bild på Stockholmsvy med Globen i fokus. Foto: Scanpix

Precis som förra året delas hälften av poängen ut av elva internationella jurygrupper. Resterande poäng står svenska folket för genom telefonröstning. Likt förra året fördelas tittarrösterna procentuellt.

Vem kan slå Saade
Efter flera år av blygsamma placeringar visade Eric Saade i fjol var skåpet skulle stå. Med sitt bidrag ”Popular” tog han Sverige till en tredjeplats i Eurovision Song Contest i Düsseldorf – vår bästa placering sedan Charlotte Perrelli knep vinsten tolv år tidigare. Kommer någon av årets tävlande att kunna ta oss hela vägen?

De tävlar i finalen:

"Euphoria" – Loreen

"Mystery" – Dead By April

"Shout it Out" – David Lindgren

"Soldiers" – Ulrik Munther

"Mirakel" – Björn Ranelid feat. Sara Li

"Why Am I Crying?" – Molly Sandén

"Amazing" – Danny

"Why Start a Fire?" – Lisa Miskovsky

"Baby Doll" – Top Cats

"Jag reser mig igen" – Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern

 
 
Gabby

Gabby

5 mars 2012 21:16

Hej! Ta två minuter till att va med i tävlingen om att få ett helt inlägg om dig i min blogg, och alltså ta del av hundratals läsare! Allt du behöver göra är bara att kommentera att du är med så har du chansen att vinna! Ha det så fint :)

http://gabby.blogg.se

Josefin Aldenfalk

6 mars 2012 10:40

Okej :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Aldenfalk - 10 juni 2013 15:44

Hej, jag från och med nu ska jag blogga vidare på nattstad. så föj mig där!   http://www.nattstad.se/Saadefansforever     (för att verifera att du äger bloggen) " Kod för att importera min blogg till Nattstad: 4123837114 " ...

Av Josefin Aldenfalk - 7 juni 2013 18:55

1vecka kvar nu bara!!!!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg??
 Varje dag
 varannan dag
 1-2 dagar i veckan
 ibland
 3-4 dagar i veckan
 aldrig

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bakgrund

background-image: url(http://www.snyggareblogg.se/images/bak4.jpg);

Lev livet!!

 

Lev livet


Ovido - Quiz & Flashcards