aldenfalk

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

<3 Stupid with you <3 kapitel 46

Av Josefin Aldenfalk - 5 augusti 2012 17:13

       


Lördag

Jag är på grönan och repar inför ”Sommarkrysset” med Tone, det var varmt idag en härlig sommardag och Molly är på väg hit efter sin spelning i Nyköping idag, längtar efter henne.


*


NU var vi klara med soundchecken så nu gick vi och åt lite mat innan vi ska göra oss iordning inför ikväll, och precis när jag satt mig så fick jag ett sms av Molly.


”Hej, är hemma kommer snart/puss”


Det värmde mig när jag läste det men svarade sen.


”Hej, okej saknar dig ses snart älskling/puss”


*


Kl.20:00


Nu börjar Sommarkrysset och det var strålande sol ikväll och publiken var härlig och det kunde inte bli bättre nu när Tone och speciellt när Molly är med hon gör verkligen min dag tänkte jag för mig själv.


*


Efter Tone och jag sjöng ”Imagine” så gick vi bakom scenen och drack vatten och vilade så kom Molly.


-Ni var grymma där ute sa jag och log.


-Tack sa Tone och log.


Eric log och gav mig en puss på kinden och la sin arm runt min midja.


*


Snart är Sommarkrysset slut och Eric ska sjunga en till låt så han gick och gjorde sig iordning för att gå in på scenen.


*


Fest

Klockan var halv elva när vi kom till efterfesten men det roliga vara inte så länge för det kom fram en till Molly.


-Tjena snygging, vill du dansa? Sa han och log.


-Nej det vill jag inte sa Molly.


-men snälla sötnos sa han och nu kunde man känna hans äckliga andedräkt.


-Hörde inte du vad hon sa, kom Eric.


-Ehö.. vem är du? Sa killen.


-Det spelar ingen roll men låt henne vara sa Eric argt nu.


-Och vem ska tvinga mig? Du eller.. sa han och skrattade.


-Eric kom låt honom va sa Molly och hållde i mig i min arm.


Jag tog ett djupt andetag och vände mig för att gå bort därifrån med Molly och dom andra. Men då kom killen bakom oss och slog till mig i ryggen så jag ramlade ner på golvet.


-Eric, hur gick det med dig sa Molly oroligt.


-Inte så tuff nu sa kille och kollade på Eric.


Jag reste mig upp och slog till honom.

-Okej, nu är det bråk sa killen och reste sig upp.


-Nej det är det inte sa Eric och försökte strunta i honom men han kom mot mig och slog till mig i magen så jag ramlade bakåt.


-Nu räcker det sa vakterna som kom nu och tog killen ut från festen.


-Eric hur är det med dig, ska vi ringa en ambulans? Sa Molly med orolig röst.


-Nej det behövs inte sa Eric och ställde sig upp.


Jag märkte att han hade ont.

-Eric jag ringer en ambulans sa Molly och tog upp mobilen.


-Nej älskling det behövs inte sa Eric och försökte att le utan att det skulle göra ont.


-Är du säker Eric? Sa jag igen.


-Ja jag är säker sa Eric och log.


-Okej sa jag och hjälpte Eric till ett bord där han fick vila.


-Hur mår du Eric sa Tone när hon kom.


-Jo det är bra sa Eric.


-Okej, men jag tänkte åka tillbaka till hotellet nu sa Tone.


-Okej, vi ses någon annan dag sa Eric.


-Mmm det gör vi, hejdå krya på dig.


*


Nu var vi på väg hem och var trötta men jag var mest orolig för Eric nu. Nu kom vi hem och vi gick och la oss på en gång.


Nästa dag

Klockan var tio när jag vaknade jag gick upp och gjorde frukost och låt Eric sova en stund till. Men när jag kom in till sovrummet så log Eric och hade mer ont, han var vaken. Jag tog min mobil och ringde till en ambulans och sa att vi behöveren hit snabbt, det kommer om en snart.


*


Sjukhuset

Nu var vi på sjukhuset jag satt i väntrummet och bara hoppas att Eric ska klara sig. Efter en timme så kom dom ut.


-Så kommer han klara sig? Frågade jag.


-Ja det kommer han och han kommer få åka hem idag med, men han får inte dansa eller anstränga sig på minst 2 veckor, uppfattad sa doktorn.


-Ja sa jag.


Jag gick in till Eric som log på en sjukhussäng.


-Hej, hur är det med dig? Sa jag


-Jo bättre sa Eric och log.


-Men du får vara glad du får komma hem idag sa jag.


-Härligt sa Eric och log.


*

Nu satt vi i en taxi på väg hem igen.


*


Hemma


-Eric nu går du och lägger och vilar sa jag när vi kom hem.


Eric sa inget och gick soffan och la sig där och vilade.

Jag tog en snabb duch och satt på mig mjukisbyxor och ett linne och gick och la mig bredvid Eric i soffan så kollade vi på en film idag fick det blir en slappedag hemma.



Om jag får säga dte själv så blev jag jätte nöjd med det hät kapitlet, men stackas Eric.... :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Aldenfalk - 10 juni 2013 15:44

Hej, jag från och med nu ska jag blogga vidare på nattstad. så föj mig där!   http://www.nattstad.se/Saadefansforever     (för att verifera att du äger bloggen) " Kod för att importera min blogg till Nattstad: 4123837114 " ...

Av Josefin Aldenfalk - 7 juni 2013 18:55

1vecka kvar nu bara!!!!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg??
 Varje dag
 varannan dag
 1-2 dagar i veckan
 ibland
 3-4 dagar i veckan
 aldrig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bakgrund

background-image: url(http://www.snyggareblogg.se/images/bak4.jpg);

Lev livet!!

 

Lev livet


Ovido - Quiz & Flashcards