aldenfalk

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Josefin Aldenfalk - 3 januari 2012 14:26

-Hej sa Mimmi och gav Ulrik en puss på kinden..

Sara blev förvånad?


-Är ni ihop sa Sara??


-Ja det är vi sa Mimmi...Me jag måste gå nu sa Mimmi och förbereda mig men stå nära Ulrik så du inte kommer bort sa Mimmi..


-Okej sa Sara.Lycka till.


-Tack sa Mimmi...

NU så började tävlingen och Mimmi hade startnummer 5..Nu så var det Mimmi´s tur att dansa...Sen var det dags att rösta och räkna ihop rösterna...

Den som kom på 3:plats är Sofia....Så det står mellan Klara och Mimmi...Vem vinner tävligen???

 


Vinnaren är......MIMMI!!!


-Grattis Mimmi du har vunnit danstävligen och får tävla för oss i Gotland´s danstävling om en vecka...


-Tack så mycket sa Mimmi överglad!!!

Grattis sa Sara och Ulrik när Mimmi kom ner från scenen och Ulrik gav Mimmi en grattis puss på kinden....

När dom gick hem så undrarde farmor och mamman vad dom har gjort hela dagen???


-Vi var och hämtade Sara och sen gick vi till stan sa Mimmi.


-Okej vad har du bakom ryggen da sa mamman??


-Inget sa Mimmi..

Men tillslut så såg mamman att det var en pokal..


-Vad har du fått pokalen av sa mamman???


-Okej jag var med i en dans-tävling idag och jag vann....sa Mimmi.


-Men vad har jag sakt om att vara med i dans-tävling sa mamma??


-Du tycker det är slöseri med tid sa Mimmi..Men jag gillar verkligen att dansa sa Mimmi..


-Men det ska du inte göra någon mer gång sa mamman..


-Men..


-Inga med sa mamman du får inte dansa mer sa mamman...

Mimmi gick i sitt rum och var arg på mamma....


-Jag är ledsen att det blev så här när du kom Sara sa Mimmi..


-Det gör inget sa Sara..

När det har gått nåra dagar så hade Sara och Ulrik blivit bra vänner och Mimmi var fortfarande arg på mamma....Så Mimmi skrev en låt om det som har hänt...

Som Mimmi spelade för Sara och Ulrik..


-Vad tycker ni om den sa Mimmi??


-Den är jätte fin sa Ulrik och Sara samtidigt...

Mimmi log mot för dom brydde sig verkligen om Mimmi...


Så där kom kapitel 8...Vad tycker ni skriv i kommentaren....

Av Josefin Aldenfalk - 3 januari 2012 14:22

Hej i februari så ska jag börja med en ny kategori och den kommer handla om melodifestivalen 2012!!!

 

Så det får ni inte missa!!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg??
 Varje dag
 varannan dag
 1-2 dagar i veckan
 ibland
 3-4 dagar i veckan
 aldrig

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bakgrund

background-image: url(http://www.snyggareblogg.se/images/bak4.jpg);

Lev livet!!

 

Lev livet


Ovido - Quiz & Flashcards