aldenfalk

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Josefin Aldenfalk - 1 juli 2012 21:49

 


På flyget


Klockan var tio när vi satt på planet till Norge och solen lyste med det blåste kallt, men det ska bli kul att få vara med i ”Allsång på gränsen” och framföra mina låtar och ”Imagine” med Tone. Jag ville att Molly skulle vara här nu men hon tränar inför hennes turne som börjar på lördag men hon kommer senare hit på dagen. Resan gick snabbt så vi var framme runt halv tolv, kvart i tolv.



*


Nu klev vi av planet och så åkte vi till hotellet och lämnade sakerna för att åka till scenen och repa lite innan det började.


*


Precis när vi var färdiga med repet så fick jag ett sms av Molly.

Hej älskling <3 sitter på tåget nu är framme om en timme ungefär /din Molly”


Jag blev så varm inombords när jag läste sms:et men svarade sen.

Okej, kommer och hämtar dig snart puss <3 /Eric”


Fick ett snabbt svar tillbaka av Molly.

Okej, syns snart puss <3”



*


Nu var klockan två och jag var på väg till flygplatsen för att hämta Molly, det tog tjugo minuter att åka och Molly hade redan landat så hon satt på en bänk men reste sig när hon såg min bil.


-Hej sa Molly och satt på sitt bälte och gav mig en puss på kinden.


-Hej så hur har du haft det idag? sa jag och log och styrde ut från tågstationen.


-Jo det har varit bra men jobbigt att träna i dansen men kul sa Molly och log.


-Det låter bra sa jag och log mot Molly snabbt innan jag fokuserade på vägen.


-Men hur har din dag varit? Sa hon sen.


-Bara bra vi har repat inför showen sa jag.


*



Senare ikväll


Efter program så gick vi alla ut och åt på en restaurang men det blir en tidig kväll för jag och Tone ska vara med i ”God morgon Norge”



Nästa dag:


Nu var i studio och repa in sången och gör oss ordning inför intervjun, sen ska vi till VG-listan och spela där ikväll sen ska vi åka hem till Stockholm igen Molly åkte hem tidigt imorse för hon ska repa inför hennes turnè som börjar imorgon. Nu var klockan sju och konserten började nu och Oslo var super grym publik och jag bara njöt av varje sekund jag körde Norges nya singel ”Hotter than fire” och så körde vi ”Imagine”


-HUR LÅTER NORGE!! Ropade jag.


Det kom jubel från alla håll. Nu var det slut och vi åkte till hotellet och hämtade våra väskor för vi ska åka hem till Stockholm.



*


På tåget hem till Stockholm


Nu sitter vi på tåget hem till Stockholm och vi pratar om dagen men dom mesta sov på tåget och jag somnade till jag med för det har varit en lång dag idag. Längtade bara mest att komma hem och sova in min säng men mest saknade jag Molly men imorgon så börjar hennes turnè också i Vara.



*


Stockholm


Klockan var elva när vi kom fram och jag tog min väska och gick till bilen och sa hejdå till Alex, Tomas och dom andra sen åkte jag hem till Birkastan och Molly.



*


Nu kom jag in i lägenheten jag tog av skorna och jackan och gick tyst in till sovrummet Molly sov så jag la mig tyst bredvid henne och gav henne en puss på pannan sen somnade jag.



*



Nästa dag


Klockan var halv sju när jag vaknade av att Molly kom in till sovrummet för att packa ner det sista i väskan.

-God morgon sa jag och log.


-God morgon sa hon och kom till mig och gav mig en puss på kinden.


-Så ska du komma upp och packa lite för vi ska åka halv åtta sa Molly och log.


Jag gick upp nu och tog en duch och satt på kläder och började packa men det gick snabbt så vi satt oss och åt frukost innan vi ska gå.


*


Nu var klockan 07:10 när vi gick ut till bilen och åkte iväg.

-Så hur känns det att din turnè börjar idag?? sa Eric.


-Det känns roligt och spännande sa Molly och log.


*


Turnébussen


Nu satt vi i bussen på väg till Vara och vi pratade lite och jag var inne på twitter och facebook på mobilen lite, men sen spelade vi lite kort och hade det trevligt.



*


VARA


Nu var vi framme i Vara och solen lyste och det såg ut som det skulle bli en kanon bra dag för premiär för min ”Unchaiend-tour”



Sådär där kom kapitel 44, kommentera vad ni tycker?? SNÄLLA!! Love you guys  

Av Josefin Aldenfalk - 1 juli 2012 21:00

Nu är det bara 1 vecka kvar på sommarjobbet sen börjar sommarlovet på riktigt för mig!!    härligt.... Men hur har ni haft det idag? jag har bara slappat för det har regnat här så det har varit en slappedag men det behövs när man har jobbat snart i 3 veckor..... men här kommer en "Dagens söndagslåt" en ny sak jag kommer göra att lägga ut en låt varje söndag den första är "Svenska björnstammen-Vart jag mig i världenvänder"

Men ni får ha en trevlig söndagskväll på er   



Swag   

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg??
 Varje dag
 varannan dag
 1-2 dagar i veckan
 ibland
 3-4 dagar i veckan
 aldrig

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bakgrund

background-image: url(http://www.snyggareblogg.se/images/bak4.jpg);

Lev livet!!

 

Lev livet


Ovido - Quiz & Flashcards