aldenfalk

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Josefin Aldenfalk - 13 december 2011 18:42

Det var början av sommarlovet och Mimmi sov tills hennes mamma kom och väckte....

-Mimmi vakna nu det är en underbar dag sa mamman.

-Ja bara en liten stund till.

-Nej vi ska åka till Gotland snart....

-Okej jag är vaken sa Mimmi.

När Mimmi hade vaknat till så ringe hon sin bästis och pratade om allting från killar till musiken.

Då sa bästisen.

-Har du sagt till din mamma att du vill följa med mig på musiklägret?

-Nej det har jag glömt men det är försent för vi ska åka till Gotland idag till min farmor och farfar...

-Okej synd...

-Mmmmm sa Mimmi.

-Kommer du skrek mamman från hallen vi ska åka nu!!!

-Ja!!!jag kommer..Men hej då så syns vi efter sommarlovet...

-hej då sa bästisen.

Nu var dom på båten och Mimmi såg en sin andra kompis Cody som skulle ombord på båten.

-hej vad gör du här? sa Mimmi.

-Hej jag ska till Gotland med mamma och pappa.Vad ska du göra?

-Vi ska också åka till Gotland till min farmor och farfar.

-Okej sa Cody.

-Men vi syns väl sen da sa Mimmi.

-Ja det gör vi väl.

När Mimmi satt och solade så ringde mobilen.

-Hej vad gör du? sa bästisen.

-Hej inget sitter och solar på båten. Vad gör du?

-Sitter i bilen på väg till musiklägret.

-Okej sa Mimmi.

-Men jag måste lägga på nu för vi är framme. Sa Mimmi.

-Okej du får har det så skoj.Hej då.

-hej då.

När Mimmi och mamman gick av så sog dom farmor vid deras gammal bil. Men hon var inte ensam hon hade en med sig.....

 

Så det var min första novell.Vad tycker ni???Skriv i kommentaren så kanske det kommer fler....

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg??
 Varje dag
 varannan dag
 1-2 dagar i veckan
 ibland
 3-4 dagar i veckan
 aldrig

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bakgrund

background-image: url(http://www.snyggareblogg.se/images/bak4.jpg);

Lev livet!!

 

Lev livet


Ovido - Quiz & Flashcards