aldenfalk

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Josefin Aldenfalk - 14 december 2011 18:53

När Mimmi satt och solade så ringde mobilen.

-Hej vad gör du? sa bästisen.

-Inget sitter och solar på båten.vad gör du?

-Sitter i bilen påväg till musiklägret.

-Okej sa Mimmi.

-Men jag måste lägga på nu för vi är framme nu.Sa Mimmi.

-Okej du får ha det så skoj.Hej då.

-Hej då.

När Mimmi och mamman gick av båten så såh dom farmor cid deras gammla bil.men hon vra inte ensam hon hade med sig någon.....

 

 

-Hej sa farmor..Hur var resan?

-Det gick bara bra sa mamman.

-Vem är det här sa mamman?

-Jo det här är diin kusin Mimmi..Ni har inte sett varandra sen ni var små så ni känner någon inte varann så mycket.Men det kommer ni att göra den här sommaren..Sa farmor.

-Hej sa Mimmi till kusinen Ulrik.

-Hejsan.Sa Ulrik.

-Okej då åker vi till huset da sa farmor.

När dom var framme vid huset så sa mamman att ni kan väl gå till affären?

-ja det kan vi sa Mimmi.

-Kommer du Ulrik?

-Ja jag kommer.

-Vad ska vi köpa? Sa Mimmi.

-Ni ska köpa chips,dricka och någon mat som ni vill ha sen.Sa Farmor.

-Okej sa Mimmi och Ulrik.

När dom gick till affären så frågade Ulrik vad Mimmi gillade att göra på fritden?

-Jag gillar att dansa och sjunga men du får inte säga det till någon lova det.

-Ja jag lovar.

-Men vad gillar du att göra da? sa Mimmi.

-Jag gillar att spela dataspel och att vara med kompisar.

-Okej. Sa Mimmi.

När dom var framme vid affären så möte Ulkrik sina killkompisar.

-Hej vad gör du Ulrik?

-Ska hanlda lite hem.

-Okej vi som undrar om du ville vara med oss?

-Ni kan komma förbi sen...Sa Ulrik.

-Vem är hon sa en kompis?

-Jo det här är min kusin Mimmi.

-Hej sa Mimmi.

-Men vi måste gå nusa kompisarna.Så vi hörs sen da?

-ja det gör vi sa Ulrik.

När dom hade handlat klart och kommit hem från affären.Så åt dom mat och sen kom kompisarna.

-Hej Ulrik kommer du?

-Ja jag kommer.

-Ulrik ta med dig Mimmi också sa farmor.

-Måste jag sa Ulrik.

-Ja det måste du.Hon är faktiskt här på besök sa farmor.

-Ja farmor.Kommer du Mimmi.

-Ja jag kommer.

-Vart ska vi undrar Mimmi?

-Vi ska till vår gamla skola och hänga.Sa Ulrik.

-Okej.

Eftet ett tag så sa Mimmi at hon ville gå hem för det var inget där.Så hon gick hem innan Ulrik.

-Hej sa mamman är du redan hemma?

-Ja det var inget skoj där..Sa Mimmi.

-Vart är Ulrik sa farmor?

-Han ör kvar där.

-Okej.

Nästa dag skulle det hända skaer sa farmor och mamman...

 

Så det var kapitel 2 vad tycker ni???skriv en kommentar kanske det kommer en imorgon...

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg??
 Varje dag
 varannan dag
 1-2 dagar i veckan
 ibland
 3-4 dagar i veckan
 aldrig

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bakgrund

background-image: url(http://www.snyggareblogg.se/images/bak4.jpg);

Lev livet!!

 

Lev livet


Ovido - Quiz & Flashcards