aldenfalk

Alla inlägg under januari 2012

Av Josefin Aldenfalk - 18 januari 2012 19:56

1. Azerbadijan vann eurovision 2011. vad heter staden det är i år?

1.Rom     x.Baku     2.Paris


2. Vilket år startade melodifestivalen?

1.1956   x.1962    2.1955


3. Irland har vunnit eurovision mest gånger. Hur många?

1.10 gånger   x.7 gånger   2.8gånger


4. 1974 vann en grupp vilken?

1. Abba    x.Roxett   2. Fame


5.Vilken månad brukar eurovision var?

1.April   x.Juni    2.Maj


6. Vilket land vann eurovision 2009?

1.Norge    x.Finland   2.Frankrike


7.Vad heter gruppen som vann eurovision 2006?

1. fame    x.Arvingarna   2.Lordi


8.vad hette låten Carola vann med 1983?

1.Evighet    x.Främling    2.Fångad av en stormvind


9.Vilken plats kom Sverige (Eric Saade-Popular) i eurovision 2011?

1.Han vann     x.Femteplats   2.Tredjeplats


10.Vad heter arenan i Götebrog som melodifestivalen är i?

1.Tipshallen    x.Scandinavium    2.Cloetta center


Frågesporten är till nästa vecka!!!


10.

Av Josefin Aldenfalk - 18 januari 2012 16:38

Hej skriver ett snabbt inlägg att hålla utsikt ikväll för då kommer nästa del i frågesporten om melodifestivalen!!!Så håll utsikt för det kommer ikväll!!!  

Av Josefin Aldenfalk - 17 januari 2012 20:48

Hej jag ska göra en omröstning så ni få säga det ni tycker jag ska skriva mer om här på bloggen???

Här kommer  2 dagens låtar också!!

Selena gomez älskar hennes röst!!!

Cosy simpson...Älskar den här låten och han är söt också!!!



Av Josefin Aldenfalk - 16 januari 2012 19:22

Snart blir det att dö skratta åt hemvärn och påssjuka!!!

Ni få ha en trevlig kväll på er!!

Av Josefin Aldenfalk - 16 januari 2012 16:36

Hej nu är det en ny vecka och det är skola igen.. Idag hade vi boende (Hemkundskap) då lagade vi pannbiff & klyftpotatis "Mums" Ikväll kanske det kommer ett nytt kapitel om jag orkar???

Den här låten älskar jag!!!!jag lyssnade på den hela dagen igår och den stämmer på Eric Saade!!!  


Av Josefin Aldenfalk - 15 januari 2012 21:43

-Inga men nu sa mamman du får inte dansa mer sa mamman..

Mimmi gick till sitt rum och var arg på mamma...


-Jag är ledsen att det blev så här när du kom Sara sa Mimmi..


-Det gör inget sa Sara..

När det hade gått nåra dagar så hade Sara och Ulrik blivit bra vänner och Mimmi var fortfarande arg på mamma...Så Mimmi skrev en låt om det som har hänt...

Som Mimmi spelade för Ulrik och Sara.


-Vad tycker ni sa Mimmi??


-Den är jätte fin sa Ulrik och Mimmi samtidigt.

Mimmi log mot dom för dom brydde sig verkligen om Mimmi..

 


Nu hade det gått en vecka sen Mimmi vann tävlingen och det var fortfarande inte bra mellan mamman och Mimmi.

På morgon så vaknade Mimmi första av alla för hon skulle göra en fin frukost åt dom och försöka övertala mamma att låta henne dansa...Nu så vaknade resten och gick till köket för att ta frukost så ståg Mimmi där..


-God morgon har ni sovit gott? sa Mimmi, Jag har gjort frukost.


-Ja det har vi sa dom..


-Ska vi äta sa Mimmi??


-Mmm sa dom och satt sig vid bordet...

När dom har ätit klart så sa Ulrik att det var super gott och gav Mimmi en puss på kinden..


-Tack sa Mimmi..

När alla hade got så satt mamma och Mimmi kvar vid bordet...för mamman förståg att det var något?


-vad är det du vill Mimmi??sa mamman.


-Jag vill att du ska få mig att dansa sa Mimmi..Det är min dröm inte din och det är det ända jag vill göra..


-Är du säker på det sa mamma??


-Ja jag är super säker sa Mimmi..


-Okej du får dansa da sa mamma..


-Tack så mycke och gick och kramade mamma och gick till Ulrik och Sara och bertättade att hon fick dansa i tävlingen...


-Fick du sa Sara??


-ja det fick jag sa Mimmi..Så nu måste jag öva för det är om en vecka i Helsingborg.


-Okej vilken låt ska du ha sa Ulrik??


-Vet inte??? vill ni vara med och bestämma sa Mimmi??


-ja det är klart vi vill det sa Ulrik och Sara..

När dom hade valt så började Mimmi övade.Det blev Eric Saade´s låt "Hotter than fire"

Nästa dag så övade Mimmi hela dagen och så ringde han som hade tävlingen och sa att hon ska komma till Helsingborg imorgon klockan tre...


-Mamma jag måste åka till Helsingborg imorgon sa Mimmi..


-Okej sa mamma då får vi åka ikväll sa mamma..


-Så jag går och packar sa Mimmi och Sara för hon skulle också följa med...

När klockan var nio så åkte dom till hamnen.


-Hej då Ulrik sa Mimmi och gav han en puss på kinden..


-Hej då Mimmi lycka till..Så gav han också en pussa på kinden..


-Hej då sa Sara till Ulrik också..


-Hej då Sara..

När dom gick på båten så såg Mimmi en gammal barndomskompis..


Där kom kapitel 9!!Vad tycker ni så här långt??Skriv gjärna en kommentar vad ni tycker om den...

SKRIV EN KOMMENTAR!!


Av Josefin Aldenfalk - 15 januari 2012 19:10

Jag längtar till mello!!!! den bästa artisten kommer sist!!!!!!

Av Josefin Aldenfalk - 14 januari 2012 20:33

Så himla fin röst!!!!!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många gånger läser ni min blogg??
 Varje dag
 varannan dag
 1-2 dagar i veckan
 ibland
 3-4 dagar i veckan
 aldrig

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bakgrund

background-image: url(http://www.snyggareblogg.se/images/bak4.jpg);

Lev livet!!

 

Lev livet


Ovido - Quiz & Flashcards